Taxa triplă
Taxa de primă înmatriculare, taxa de mediu sau taxa de poluare; sub aceste denumiri este cunoscută cea mai celebră taxă pusă în vigoare de ai noştrii guvernanţi. Fie vechi, fie nou fiecare Guvern care se perindă găseşte câte o justificare care de care mai puerilă a taxei. Se încearcă protejarea mediului autohton de „rablele” occidentului, asta în timp ce pe şoselele din România circulă încă peste un milion de exemplare din celebra serie Dacia 1300 şi 1310. În aceste condiţii, o întrebare (poate retorică) adresată guvernanţilor ar suna astfel: aceste autoturisme fabricate la vest de noi poluează doar aerul nostru cel de toate zilele dar pot circula fără probleme în ţările de origine? Ni s-ar răspunde că da, probabil. Apogeul acestei telenovele a fost atins în momentul aplicării taxei doar pentru maşinile second-hand, dar nu oricum ci triplată. Asta probabil pentru a acoperi şi banii care ar fi umplut conturile de pe urma maşinilor noi. Cu alte cuvinte o maşină străină, să nu dăm nume, în valoare de 1500 euro are echivalentă o taxă de nici mai mult nici mai puţin de 4500 euro. Dar la salariul românului asta nu ar fi o problemă, nu? Dar semne bune anul are spune o vorbă din popor. Taxa auto va fi anulată,promite ministrul mediului Nicolae Nemirschi. Nu de alta dar Comisia Europeană a declarat-o ca neconformă cu legislaţia comunitară. Să fie însă doar un alt ac în carul cu promisiuni al guvernanţilor? Rămâne de văzut.
Bode Adrian
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu